Neler yeni

MEB Okul Forum

Türkiye'nin en büyük eğitim platformuna hoş geldiniz.! öğrenci, veli, öğretmen etkileşiminin en fazla olduğu ve en verimli içeriklerin üretildiği platforma siz de hemen üye olarak içerik paylaşabilir ve ücretsiz içeriklerden faydalanabilirsiniz.

EBA Dokümanları

EBA ders notları, çalışma kağıtları ve haftalık ücretsiz dokümanlar.

Etkinlikler

Zeka etkinlikleri, eğlenceli etkinlikler interaktif etkinlik ve şablonlar.

Dosyalar

Ücretsiz 15Bin+ Öğretmen ve Öğrenci dosyaları. (Deneme Sınavları + Testler)

5. Sınıf Meb Matematik Sayfa 302 Cevapları

serkankacan

Tanınmış Üye
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
400
Tepkime puanı
0
Puanları
16
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Meb Yayınları 4. Ünite Aynı Alana Sahip Farklı Dikdörtgenler Oluşturma Sayfa 302 Sıra Sizde Soruları ve Cevapları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa 302 Cevabı
1) Aşağıdaki kenar uzunluklarını eşleştirerek aynı alana sahip sekiz farklı dikdörtgen oluşturunuz. Eşleştirmede nasıl bir yol izlediğinizi açıklayınız.

Çarpımları 120'dir. 1x120, 15x8, 6x20, 4x30, 2x60, 10x12, 3x40, 5x24

2) Üst yüzünün alanı 6000 santimetrekare olan dikdörtgen biçiminde farklı üç masa tasarlayınız. Sizce masalardan hangileri daha kullanışlıdır? Neden?


Üst yüzü 6000 metre olan binlerce farklı masa tasarlanabilir. Bu masaların kullanım amaçlarına göre hangisinin daha kullanışlı olacağını belirleyebiliriz. Eğer masalar ders çalışmak için kullanılacaksa kenarlar geniş tutularak geniş bir çalışma alanı oluşturulabilir. Ya da bu masalar üzerinde yemek yenilmesi için tasarlanmak isteniyorsa kenarları biraz daha dar tutularak uzun ve yemek yemek için gayet kullanışlı masalar üretilebilir.

3) Aşağıda kareli kâğıtta verilen dikdörtgenlerden alanları eşit olanları aynı renge boyayınız.
 

Bu çeriği görüntüleyen kullanıcılar (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 1)

shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst